Państwowe inicjatywy kontrolowania kosztów leków – czy prawodawstwo w zakresie przejrzystości może pomóc cd

Prawo federalne na przykład nakazuje, aby państwowe programy Medicaid obejmowały prawie wszystkie leki zatwierdzone przez Agencję ds. Żywności i Leków, co stanowi podważenie zdolności państw do wydawania koncesji cenowych. Prawo federalne zabrania również ośrodkom Medicare i Medicaid Services negocjowania cen leków opłacanych w ramach programów Medicare Part D, nawet jeśli agencja wykorzystuje swoją siłę nabywczą do negocjowania refundacji prawie wszystkich innych towarów i usług medycznych. Kilka państw próbowało wypełnić tę lukę, łącząc przejrzystość z refundacją. Propozycja z Tennessee na przykład upoważniałaby państwowy departament zdrowia do ustalania limitów cen leków. Przepisy dotyczące przejrzystości mogą pomóc w dostarczeniu dodatkowych informacji dla decydentów państwowych w historycznie nieprzejrzystym obszarze rynku, w szczególności ukrytej obecnie wartości tajnych rabatów dla menedżerów świadczeń na receptę, programów Medicaid i innych płatników. Jednak złożoność metodologiczna i realia polityczne mogą utrudniać ich wykorzystanie do obniżania cen leków. W perspektywie krótkoterminowej uważamy, że bardziej obiecujące podejścia do polityki mogą wynikać z wykorzystywania obecnie dostępnych danych do pomiaru względnych korzyści, ryzyka i kosztów alternatywnych metod leczenia, a następnie aktywnie rozpowszechniać te spostrzeżenia dla lekarzy przepisujących przepisy, decydentów, płatników i pacjentów. Taką pracę obecnie wykonuje Instytut Badań Klinicznych i Gospodarczych, projekt przeglądu skuteczności leków, Alosa Health, Memorial Sloan Kettering Cancer Centre, Narodowy Instytut Doskonałości Klinicznej w Wielkiej Brytanii oraz Instytut Jakości i Efektywności w Ochronie Zdrowia. w Niemczech, między innymi. W ostatecznym rozrachunku bardziej efektywne wykorzystanie takich podejść może być najbardziej praktyczną bronią umożliwiającą państwom podejmowanie lepszych wyborów na podstawie informacji, które są już w domenie publicznej.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Author Affiliations
Z Programu Regulacji, Terapii i Prawa (PORTAL), Zakładu Farmakoepidemiologii i Farmakoekonomiki, Departamentu Medycyny, Brigham i Szpitala dla Kobiet oraz Harvard Medical School w Bostonie.

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Wykorzystanie leków i wydatki w USA – przegląd 2015 r. I perspektywy do 2020 r. IMS Institute for Healthcare Informatics, 2016 r. (Https://www.imshealth.com/en/thought-leadership/ims-institute/reports/medicines -używanie-i-wydawanie-w-nas-a-ocenie-2015-i-prognozy-do-2020).

2. Barlas S. Państwa próbują kontrolować koszty apteczne Medicaid: liczne, zróżnicowane presje kosztowe wymuszają niezliczone wysiłki reformatorskie. PT 2015; 40: 260-262
Medline
3. Barua S, Greenwald R, Grebely J, Dore GJ, Swan T, Taylor LE. Ograniczenia zwrotu kosztów sofosbuwiru w ramach programu Medicaid w związku z zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C w Stanach Zjednoczonych. Ann Intern Med 2015; 163: 215-223
Crossref Web of Science Medline
4. Avorn J. Pigułka warta 2,6 miliarda dolarów – względy metodyczne i polityczne N Engl J Med 2015; 372: 1877-1879
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
5. Anderson R. Przemysł farmaceutyczny osiąga wysokie zyski. Wiadomości BBC. 6 listopada 2014 r. (Http://www.bbc.com/news/business-28212223).

Zamknij odniesienia
Powołując się na artykuły (6)
Zamknij Cytowanie artykułów
[patrz też: olejek jojoba, Laserowe usuwanie blizn, wzorcowanie termometrow ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Laserowe usuwanie blizn olejek jojoba wzorcowanie termometrow