Beyond the Ebola Battle – Wygrywanie wojny przeciwko przyszłym epidemiom

Walka o powstrzymanie epidemii eboli w latach 2014-2015 i jej pokonanie została opisana w jaskrawym świetle1-3. Od samego początku, z utrudnioną koordynacją, komunikacją i innymi problemami, od samego początku walczyły zespoły lokalne i międzynarodowe. determinacja, odwaga i ostatecznie rozmieszczenie znacznych zasobów w celu powstrzymania zarażenia i ratowania życia. Mimo to zginęło ponad 11 000 osób, a lokalne gospodarki zostały zatrzymane. Bitwa została wygrana, ale przy ogromnych kosztach. Po zakończeniu kryzysu światowa uwaga została przesunięta. Ebola zniknęła z nagłówków gazet i najwyraźniej z listy spraw do załatwienia przez decydentów. Uwaga przeniosła się na Zikę i inne konkurencyjne priorytety. Jednak wielkim błędem byłoby odwrócić się i ogłosić wojnę, ponieważ Afryka Zachodnia pozostaje podatna na odrodzenie się wirusa Ebola. Niewątpliwie pojawią się nowe epidemie; jedyne pytanie dotyczy tego, jak dobrze zostaną one opanowane.
Możliwości i infrastruktura niezbędne do zapobiegania, rozpoznawania i reagowania na epidemie chorób zakaźnych są dobrze znane. Obejmują one nadzór i eskalację choroby, wykrywanie i diagnozowanie przypadków, śledzenie kontaktów i izolację, opiekę kliniczną i kontrolę zakażeń, zaangażowanie społeczności i komunikację. Jednak kraje o niskim dochodzie, takie jak Gwinea, Sierra Leone i Liberia potrzebują wsparcia, aby wprowadzić te zdolności i je utrzymać. Nie mają ani pieniędzy, ani zasobów ludzkich, aby zrobić to wszystko sami.
Konieczność wzmocnienia gotowości i zdolności reagowania w zakresie zdrowia publicznego nie jest wyjątkowa ani dla Afryki Zachodniej, ani dla Eboli. Zika ujawniła podobne słabości w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, podobnie jak MERS (bliski wschód zespół oddechowy) na Bliskim Wschodzie iw Azji. Ale podczas gdy staramy się zmobilizować zasoby w odpowiedzi na nowe epidemie, skąpimy się w budowaniu lepszych mechanizmów obronnych.
Większe możliwości w zakresie zdrowia publicznego na poziomie krajowym stanowią zasadniczą pierwszą linię obrony przed potencjalnymi pandemiami, jak argumentowaliśmy wspólnie z innymi członkami Komisji National Medicine of Medicine na temat globalnych ram ryzyka dla zdrowia na przyszłość4. Komisja wezwała do rygorystycznych oraz przejrzyste porównywanie takich zdolności, konkretne plany wypełnienia luk oraz odpowiednie i trwałe finansowanie.
Niektórzy obserwatorzy twierdzą, że porównywanie wyników w najbiedniejszych krajach jest bezcelowe, ponieważ wiemy już, że luki są ogromne. Ale benchmarking pomoże rządom i darczyńcom ustalić priorytety i śledzić postępy. Przejrzyste testy porównawcze umożliwią państwom, które robią postępy, należyty kredyt i wzbudzą poczucie pilności w tych kwestiach, w których utrzymują się luki. Ponadto braki w przygotowaniu na wypadek pandemii wykraczają poza najbiedniejsze kraje. Wiele krajów o średnich dochodach na tym froncie nie ma sobie równych, podobnie jak niektóre kraje o rozwiniętych gospodarkach. Benchmarking umożliwi społeczeństwu obywatelskiemu pociągnięcie rządów do odpowiedzialności i zaostrzy debaty na temat krajowych priorytetów fiskalnych.
Nasza komisja stwierdziła, że gotowość i reagowanie na wypadek pandemii należy traktować jako zasadniczy element bezpieczeństwa ludzkiego i ekonomicznego, a nie tylko jako problem zdrowotny, i wskazać argumenty przemawiające za większymi inwestycjami
[więcej w: ud rehabilitacja, stomia pielęgnacja, turnus odchudzający dla dorosłych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: stomia pielęgnacja turnus odchudzający dla dorosłych ud rehabilitacja